כל מה שחשוב לדעת על ה מלח

מלח הינו נתרן כלורי המורכב מתרכובת יונית בעל חשיבות עילאית בקרב החיים על כדור הארץ. כאמור הינו אחד המינרלים הנפוצים בכדור הארץ.

דומה במראהו לסוכר, לשניהם מכנה משותף: שניהם לבנים, מזוקקים, חיוניים ואף מזיקים בצריכה מוגברת, ההבדל הוא שהמלח הוא ההורג השקט לעומת הסוכר שפוגע בבריאות בצורה בולטת.

ביימנו אנו, תעשיית המזון דואגת להכניס לפינו מאכלים עתירי מלח (נתרן) על מנת להאריך את חיי המדף של המזון או לשבח את טעמו, אך דעו לכם, שאכילת מלח ללא בקרה עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לגוף.

מחקרים רבים שנערכו בעולם הראו שצריכה מוגברת של מלח מהווה גורם סיכון מהותי לעליית לחץ דם ולשבץ מח (אירוע מוחי), למחלות לב וכלי דם, בעיות בכליות ולמחלות ראומטיות. יחד עם זאת הפחתה דרסטית של צריכת מלח עלולה לגרום גם לתופעות בילבול, לחץ דם נמוך, סחרחורות וכו'… מאד חשוב לעשות בקרה על הנכנס לפה.

מוצרים בריכוז מלח גבוהה, כאמור רצוי להפחית בצריכתם: קטשופ, ירקות בקופסאות שימורים, זיתים/חמוצים, פיצוחים קלויים במלח, סרדינים, דגים, עופות,נקניקים, רוטב סויה, בייגלה מלוח, מציות, קמח תופח,מנות חמות, חטיפים לסוגיהם ועוד… יש בימנו המון תחליפים נהדרים למאכלים מופחתי נתרן, ניתן לזהות על גב האריזה את ערך הנתרן ולרכוש מוצרים גם טעימים וגם בריאים.

טוב שתדעו כי שימוש במלח דל נתרן/מלח הימלאיה בשימוש ביתי עוזר לצרוך פחות מלחים בגוף.

 

Share:

השאירו תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם

0

למעלה

X